Oxygenium.pl

Big Berta
| Kładki

Filmiki
(kliknij prawym i użyj funkcji "Zapisz element docelowy jako...")

2008-00-30

2005

2010-05-30 | Beskid Mały

Żar DH Contest 2010

Przede wszystkim, chciałbym serdecznie podziękować grawitacyjnej, fotograficznej braci (m.in Poulce, Wawiemu, Czesterowi-79, Wooykowi i wszystkim innym), za udostępnienie swych zdjęć . Charakterystyka zawodów wymusza, by przy pisaniu relacji korzystać z owoców ciężkiej pracy innych ;))))).

No to jedziem. Dzień zawodów jednym przyniósł zespół zatrucia alkoholowego, drugim dobrą zabawę...

fotorelacja fotostory by Rav

2010-05-30 | Gorce

Kudłoń? Dlaczego Kudłoń?

Wikipedia mówi, że nazwa Kudłoń pochodzi najprawdopodobniej od nazwiska Kudeł bądź Kudła. A mnie się wydawało, że chodziło o kudły owiec, które były onegdaj wypasane na pięknych skądinąd polanach, znajdujących się na zboczach tej zacnej góry :)

Mega szybkie odcinki polaną połączone z semi-ścianką i innymi bardziej technicznymi fragmentami dały naprawdę sporą satysfakcję wszystkim uczestnikom. Zdaje się również, że nawzajem sie nakręcaliśmy do szybszej jazdy - nikt nie zostawał w tyle, a gdy słyszysz z tyłu szumiące koła kumpla, masz dodatkową motywację, aby jechać szybciej...

fotorelacja galeria zdjęć (Zdan & Tomek / edit Junior)
fotorelacja galeria zdjęć by Zdan
fotorelacja Czytaj relację Wuja na Born To Roam www.borntoroam.pl

2010-05-22 | Beskid Mały

G3R na Enduro Trophy

Z poślizgiem nieodzownym przy pokonywaniu zabłoconych agrafek prezentujemy nasze wyczyny na pierwszej tegorocznej edycji Enduro Trophy.

fotorelacja wrażenia z zawodów (sekunda po sekundzie)
fotorelacja garść fotek

2010-05-15 | Beskid Żywiecki

Chwila bez Deszczu

Po 2 tygodniach opadów wybralismy się na niebieski szlak graniczny z Pilska. Szlak zmienił się dość znacznie. Początkowa ścieżka zamieniła się rynnę wypełnioną kamieniami - to nam się nawet spodobało. Końcowy odcinek, na którym można było ciąć pełną prędkością, okazał sie totalnie zawalony drzewami - to nam się zdecydowanie nie spodobało.

fotorelacja mgliste fotki

2010-05-09 | Lago di Garda

Majówka nad Gardą

Relacja z majowej wizyty naszej delegacji nad kultowym jeziorkiem Garda. Niestety superdeszczowy maj objawił sie również w słonecznejn Italii. Chłopaki się jednak nie ulękli mokrych szlaków.

fotorelacja parę słów więcej
fotorelacja nie zawsze słoneczne fotki

2010-03-09/10 | Meksyk

Zawiani

Gwóźdź programu naszej meksykańskiej wycieczki - wulkan o niewymawialnym imieniu Iztaccíhuatl okazał się kapryśną księżniczką. Zwabieni jego pięknem musieliśmy się zmagać ze śniegiem i potężnym wiatrem. Droga na szczyt została odcięta niewidzialną barierą. Jednak fragment zjazdu, który udało się wydrzeć górze, przywrócił nam radość.

fotorelacja streszczenie
fotorelacja wizualizacja

2010-02-28 / 03.07 | Meksyk

Amigos Mexicanos

Tym razem słów kilka o meksykańskim downhillu (z domieszką enduro), meksykańskich traskach, meksykańskich "wyciągach", meksykańskich wysokościach, a przede wszystkim o naszych (nie całkiem) meksykańskich przyjaciołach i ich gościnności.

fotorelacja sporo czytania
fotorelacja trochę oglądania

2010-03-03 | Meksyk

Niedoświetleni

To może wreszcie napiszemy coś o samej jeździe po meksykańskiej ziemi. Na początek aklimatyzacyjny zjazd z wulkanu La Malinche. Zjazd okazał się rewelacyjny, chociaż nie obeszło się bez problemów ze śniegiem i... oświetleniem.

fotorelacja dość jasna relacja
fotorelacja lekko niedoświetlona galeria

2010-02-27 | Meksyk

Meksykańskie Preludium

Najwyższy czas rozpocząć prezentację osiągnięć i niedociągnięć naszej wulkanicznej wyprawy do Meksyku. Na pytanie "jak było?" jedyna sensowna odpowiedź brzmi, że było po meksykańsku. Czyli niekoniecznie po naszej myśli, ale niespodziewanie dobrze. To, co kryje się za przysłówkiem "po meksykańsku", spróbujemy Wam przybliżyć na dwa sposoby:

Prozą opisującą pierwszą dobę naszego pobytu w Meksyku:
fotorelacja Meksykańskie Preludium

Obrazami, które zaciekawiły lub zadziwiły nas w Meksyku:
fotorelacja Niezły Meksyk

2010-05-03 | Puchar DH Czarna Góra

O zdobywcach Pucharu i strzegącym go okrutnym Karkonoszu, o daremnych ofiarach i ofierze losu

Opowieść o zmaganiach dzielnych DH-rycerzy o względy kompletnie zdziczałej dziewoi Montenegro, córy niemniej wrednego Karkonosza. A właściwie o tym, jak nie doszło do wyczekiwanego pojedynku Rafał vs. Rafał.

fotorelacjaDH w baśniowych klimatach
fotorelacjaCzarna DH Contest 2010 obrazem i lakonicznym słowem

2010-05-02 | Sierra Nevada

Wspomnienie Sierry

Zanim się pojawią wiosenne nowości, trzeba uzupełnić zaległości. A że akurat aura tegorocznej majówki sprzyja posiedzeniu przed komputerem. No dobra, na rower też się wypuściliśmy i wróciliśmy totalnie przemoczeni. Dlatego dzisiaj znalazłem sobie bardziej suche zajęcie i wrzuciłem na stronkę zaległe galerie z wyjazdu w góry Sierra Nevada:

fotorelacja Rzymska Pieczeń
fotorelacja Elektryzująca Jazda
fotorelacja Gorzki Smak Bajecznej Góry

Nawet odnalzła się dodatkowa relacja ze sławetnej wycieczki z wynajętym przewodnikiem (oczywiście wraz z galerią):

fotorelacja Dogonić Przewodnika

2010-04-03 | Beskid Wyspowy

Święt(n)a Jazda

Spokojnie, jeszcze żyjemy (tzn. jeździmy) i właśnie przypomnieliśmy sobie, że wypadałoby wrzucić na stronkę trochę nowych materiałów. Na pierwszy ogień idzie galeryjka z wielkanocnego rozpoczęcia sezonu na kultowej już trasie Luboń-Szczebel. Po poświęceniu smakołyków w koszyczkach, poświęciliśmy się frirajdowi. Kuba poświęcił nawet własny bark na wyjątkowo szybkim debiucie w "rynnie". Dziwnym zbiegiem okoliczności zdjęcia wpisują się w grobowy nastrój ostatnich tygodni (odbarwiłem je jeszcze przed tragicznym 10. kwietnia).

fotorelacja (prawie) czarno-biały obraz freeride'u

2010-03-12 | Meksyk

Efekt El Nino

Na najwyższym z planowanych wulkanów Iztaccíhuatl niestety polegliśmy. Akcje rowerowa mocno ograniczył śnieg, który pojawia się na zboczach Izty niezwykle rzadko. Jeszcze 3 tygodnie temu leżał jeszcze tam na wysokości ok 3600m, co zdarza się raz na 10 lat. Mieliśmy ¨szczęście¨ załapać się na to nietypowe zjawisko. Mimo to wtaszczyliśmy rowerki na ok. 4750m. Na szczyt próbowaliśmy dotrzeć pieszo, żeby zbadać teren, ale tu na przeszkodzie stanął huraganowy wiatr, który ścinał z nóg i sypał piachem w oczy (to akurat podobno jest normalne zjawisko na Iztcie). Mimo przeciwieństw udało się nam wejść z rowerami na ponad 4700m a pieszo na 5050m. Byliśmy już totalnie podłamani, ale na koniec dnia udało się wykroić kawałek fajnego zjazdu, który był bardzo ciężki technicznie i przerywany polami śnieżnymi gdzie w wielu miejscach zakładaliśmy raki. Zostało nam jeszcze parę dni, wiec spróbujemy coś jeszcze zjechać.

fotorelacja G3R atakuje wulkan Iztaccíhuatl w Meksyku

2010-03-12 | Egipt

Global warming vs global freeizng

Z reguły sezon otwieram staropolskim mountain bikowym obyczajem w dramatycznie biało-sraczkowatych okolicznosciach przyrody brnac (szczesliwy!) po kolana i oski w sniegu. Tradycja jest mi bezcenna, więc z CIĘŻKIM SERCEM złamałem doroczny zwyczaj wymieniajac globalna pozycję z 50°00N 20°00E na 28°34N 34°32E... Trudno mus to mus. Takie życie. Zazdroszczac chłopakom zmagań z przedwiosniem zmuszony żem został opuscić ojczyzny łono i zaczac sezon na obczyznie.

fotorelacja Kliknij se dzwieka /E.Maya i oblukaj megatony sniegu
fotorelacja Przykomentuj autorowi

2010-03-08 | Meksyk

Aklimatyzacja

Zaraz po przyjeździe lokalesi zabrali nas na trasę enduro w Cofre de Perote, a dzień później na swoje traski zjazdowe pod wulkanem Popocatepetl i w Chachapa. Na powitanie zaliczyliśmy wysokości ponad 3500m co odbiło nam się na zdrowiu. Ale i tak 03.III zrobiliśmy cel aklimatyzacyjny, czyli wulkan La Malinche 4461m. W partii szczytowej niestety sporo śniegu, którego w porze suchej miało nie być i przez to sporo walki. Dolna cześć to rewelacyjna, płynna jazda. W ramach odpoczynku na szybko odwiedziliśmy wybrzeże Pacyfiku - 2 noce w autobusie. Wczoraj byliśmy z chłopakami w bikeparku Ajusco w Mexico City. A dzisiaj rozpoczynamy probe ataku naszego głównego celu Izty. Niestety anomalia śniegowa może uniemożliwić zjazd z tego wulkanu.

fotorelacja G3R atakuje wulkan Iztaccíhuatl w Meksyku

Archiwum

Rok 2010

Rok 2009

Rok 2008

Rok 2007

• Wiosna (8 kwietnia do 17 czerwca),
  • Zima (16 grudnia 2006 do 18 lutego 2007)